Geleceğin Demiryolu Mobil İletişim Sistemi (FRMCS), demiryolu iletişimi ve uygulamalarına yönelik uluslararası bir kablosuz iletişim standardıdır. Öncelikle Avrupa Tren Kontrol Sisteminde (ETCS) kullanılan GSM-R’nin (Mobil İletişim için Küresel Sistem – Demiryolu) halefi olarak tasarlanmıştır.

GSM teknolojisi 2030 yılına kadar kullanım ömrünün sonuna yaklaşıyor. 2020’lerde hizmet dışı bırakılmaya başlanan UMTS sistemlerinden farklı olarak GSM-R, önemli bir kurulu tabandan faydalanarak üreticilerin önceden belirlenmiş bir bitiş tarihine kadar üretime devam etmelerini sağladı. Sonuç olarak, Uluslararası Demiryolları Birliği (UIC), geçici LTE-R önerisini atlayarak FRMCS için 5G NR mobil ağlarını benimseyerek önemli bir teknolojik atılım yapmaya karar verdi. Bu karar, iki nesil mobil iletişim teknolojisini etkili bir şekilde bir adım öne çıkarıyor.

20 Kasım 2020’de CEPT Elektronik Haberleşme Komitesi, Demiryolu Mobil Telsizi (RMR) kullanımı için eşleştirilmemiş 1900-1910 MHz frekans bandının yanı sıra

FRMCS

874.4–880.0 MHz ve 919.4–925.0 MHz eşleştirilmiş frekans bantlarını tahsis etti; bu, her ikisini de kapsayan bir şemsiye terimdir. GSM-R ve FRMCS teknolojileri. Avrupa Komisyonu, 28 Eylül 2021’de AB üye devletlerinin bu frekansları demiryolu uygulamaları için kullanılabilir hale getirmesini zorunlu kıldı.

FRMCS standardizasyon çalışmaları 2015 yılında başlamış ve gereksinim spesifikasyonu Şubat 2020’de tamamlanmıştır. Kasım 2020’de başlatılan “5G Demiryolu” test projesi bir ön standart taslağının yayınlanmasına yol açmıştır. Nihai spesifikasyonların 2024’te netleşmesi ve sistemin 2025’te kullanıma sunulmasının öngörülüyor.

Demiryolu operatörleri, sistemin artan gereksinimlerini karşılamak için baz istasyonu konumlarını değerlendirmeye odaklanarak FRMCS uygulamasına aktif olarak hazırlanıyor. 5G teknolojisinin aynı frekans bandında daha yüksek veri iletim kapasitesi, azalan iletim menzili nedeniyle daha yoğun bir baz istasyonu ağını zorunlu kılmaktadır. Finlandiya’nın demiryolu operatörü, pilot kullanıcı olarak ortaya çıktı ve 6000 km’lik hat boyunca FRMCS denemelerini kolaylaştırmak için 2022 yılında 190 km’lik bir test pisti kuruldu ve 2024 yılında tamamlanması hedefleniyor.

Son Avrupa tren ihaleleri artık 2024’ten itibaren yapılacak teslimatların FRMCS uyumlu olmasını şart koşuyor. Mayıs 2023’te, Fransız demiryolu operatörü SNCF, ağ dönüşümünü 2030 yılına kadar tamamlamaya yönelik stratejik bir plan ortaya koydu. Almanya’daki Deutsche Bahn, 2026 ile 2035 arasında geçiş yapmayı ve 2027’de canlı testlere başlamayı planlıyor. İsviçre, 2022 yılında 3.500 baz istasyonunun yerini belirledi ve 2035 yılına kadar GSM-R’yi devre dışı bırakmayı planlıyor. Türkiye 5G teknolojisini kullanarak gelecekte demiryollarında GSM-R sisteminin yerini alacak olan FRMCS sistemine geçiş konusunda çalışmalar yapmaktadır.

Demiryolu endüstrisi, trenden yere kablosuz iletişim sistemlerine yönelik gereksinimlerin her zamankinden daha yüksek olduğu kritik bir dijital dönüşüm dönemindedir. FRMCS, 4G, 5G LTE teknolojilerini entegre ederek bu gereksinimleri karşılayabilmektedir. Demiryolu kullanıcılarının emniyetli, güvenilir, bütünleşik, basitleştirilmiş ve uzun vadeli gelişme kapasitesine sahip yüksek güvenilirlikli, yüksek bant genişliğine sahip, geleceğe yönelik trenden yere kablosuz geniş bant ağları oluşturmasına yardımcı olacaktır.

Nevada, Teknik Eğitim, Fabrika Kabulü, Test Devreye Almaları, Site Kabulleri, Test Hizmeti ve Destek Sözleşmesi komularında faaliyet göstermektedir.